gästbloggning:)

hej, fixade till maja & emelies design lite, hoppas ni gillar den.
tänkte även passa på att gästblogga när jag ändå är här, hade ingen aning om vad jag skulle skriva om så det får bli ett långt inlägg om GP-ponnyn!:)

men iaf, allt började på grevagården 17/10-2010, där första kvalet gick.
fick till en rätt hyffsad runda, fast inte nöjd direkt, mathis gick ner på knä två gånger i omhoppningen osv, så jag var ganska besviken när jag kom ut, men fick reda på att poängen var 57,5 så det var nog inte så illa som det kändes ändå, slutade iaf på en delad 3:e plats:)

och med min vanliga otur krig GP-ponnyn så blev mathis skadad till semifinalen, (sparkade sig i hagen) så jag trodde att de skulle vara kört, men sen blev han bättre, så jag satte igång han på torsdagen (semin var 4 dagar senare) då hade han inte ridits på två och en halv vecka, så jag skrittade och galopperade lite, sedan hoppade några språng på lördagen.

åkte till semin i kungsbacka med ett mål, -få en nolla med bra rytm
jag och pernilla gick banan tillsammans(världens bästa tränare btw!) medans mamma och moa fixade iordning mathis, blev skitnervös där ett tag.
sedan när jag gick ut och hoppade upp på mathis och skulle gå in på framridningen så blev han jättetaggad! han bokstavligen studsade in, tog typ 2 varv att få honom till skritt.
men pernilla hjälpte mej att få honom lite lugnare, sen gick allt jättefort, hann inte ens fatta att jag gick in på banan, sen kändes det som att jag liksom bara vaknade upp när jag kom emot hinder ett, blev jättenervös, kom rätt, sen fel på tvåan så han hoppade av ganska stort, resten rullade på ganska bra till 9:an då blev det värsta missuppfattningen, så det blev en askonstig sväng fram, kom fel på 10:an oxå, blev ju självklart glad för att jag nollade och så, men sen när alla sa att det såg bra ut osv, höll jag på att bryta ihop, var jättemissnöjd! klarade verkligen av det, kände att, det var sista försöket jag skulle göra, och jag tabbade mej, eftersom jag skulle envisas med att ta i honom i svängen fram till 9:an, skitarg på mej själv osv..
gick upp på läktaren för att höra poängen, stod där och det gick typ 10 ryttare?
sen ringde malin (mathis förra ägare) och låter som att hon ska börja lipa när som helst, och  säger 
-vilken fantastisk runda du måste ha gjort!
själv fattar jag ingenting, sedan säger hon att jag fick 122,5 poäng och ligger 4:a, snacka om att jag var sjukt nära på att börja lipa där, först fattade jag ingenting, sen blev jag skitglad & ringde pappa (som va på någon flygplats i spannien..) & berättade att jag hade gått vidare, han blev skitglad och skrek -YEEEEES! högt som fan *pinsamt*, ja!!
slutade iaf 4;a i semin, fattade det inte förräns vi va på scandinavium:o
sen efter semin så skulle vi ju upp i vip:en och prata om massa, prova hjälmar, mediaträning, svara på frågor och sånt.
sen på måndagen så skulle vi iväg till göteborg igen för att rida inne i scandinavium, rätt tuff känsla måste jag säga, ser jätte mke mindre ut utan alla människor:)

sen skulle vi dit på onsdagen igen, för mediaträning med jessica almenäs, (där vi spelade in det som visades på jumbotronen)
kändes väldigt värt(y'
sen åkte vi dit tidigt på lördagsmorgonen, vi fick börja med att åka ner i underjorden (under scandinavium) för att lasta ur hästarna eftersom det var så halt, sedan fick vi vet.besiktiga, få alla saker osv, 
sen rullade allt bara på, malin&tiffany hjälpte mej på framhoppningen, sedan gick jag banan med tiffany & pieter, kom nervositeten, kändes lite halvläbbigt att ca: 10 00 pers sitter och kollar på en när man går banan..
sen gick vi ner till framhoppningen igen, tog ett språng på oxern och gick bort till arenan.
startade som nummer två, och det började med att mathis totalvägrade gå in på banan (*jätteläskigt*) sedan skyggade för typ allt och sånt..
men försökte att inte tänka på det, de första två hindren gick bra, men sen vid kombinationen 3:an så stod han emot som tusan, så jag fick lägga på spöt, sen va rytmen som bortblåst (enligt mej) fick ett pet på 5:an och då visste jag att det var kört.
slutade på 4 fel, kom ut ifrån banan, och började lipa, blev så sjukt arg på mej själv, och dessutom besviken, låter säkert skit töntigt att jag lipar för att jag får ett pet är jag liksom har kvalat och allt, men det blir en sån stor press.., 
fick komentaren -you have a very good position and a very good hand.. plus lite till ifrån edwina alexander kändes väldigt coolt!
slutade på 107 poäng efter -4.
skulle alltså kommit 3;a ifall jag inte hade rivit, vilket gjorde att jag blev ännu mer besviken och deppad.




inget snack om saken, jag hade bäst hejjarklack!:D


& till er som undrar, det var faktiskt inte speciellt nervöst att rida in i scandinavium, det var faktiskt mycket värre att gå banan! 
SJUKT TUFF UPPLEVELSE SOM ALLA BORDE FÅ UPPLEVA!♥

se till att kommentera en massa nu, för sånt gillar vi!:D
kolla in min blogg HÄÄÄÄÄÄR
puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0